Chudnutie s čokoládou

Pošlite nám svoj recept Sdílet na Facebooku
26. 06. 2019
V boji proti tukovým vankúšikom je najťažším ortieľom vzdať sa sladkosti, hlavne čokolády. Pri zhadzovaní nadbytočných kilogramov však nemusíte k tomuto kroku pristúpiť radikálne

S trojdňovou čokoládovou diétou sa môžete každý deň rozlúčiť s jedným kilogramom. Tajomstvom úspechu je tzv. monoprincíp, keď bude telo dostavať iba jednu živinu, neostane mu nič iné ako pustiť sa do tukových rezerv.

Diéta pozostávajúca z jednotvárnej stravy sa však nehodí na dlhodobejšie chudnutie. Chýbajúce minerály, vitamíny a živiny by sa po dlhšej dobe prejavili zhoršením zdravotného stavu. Počas čokoládovej diéty môžete jesť iba čokoládu, čokoľvek iné je zakázané. Maximálne množstvo jednej dávky nesmie presiahnuť 40 gramov, denne môžete skonzumovať maximálne 300gramov čokolády. Mliečna alebo horká, výber je na vás, dôležité je aby neobsahovala žiadne doplnky.

Pri výbere vám možno pomôžu energetické hodnoty rôznych druhov čokolád:

Čokoláda na varenie – 2 085 kJ
Horká čokoláda – 2 100 kJ
Mliečna čokoláda – 2 300 kJ
Čokoláda s mliečnou náplňou – 2 340 kJ
Biela čokoláda – 2 340 kJ
Arašidová čokoláda – 2 350 kJ
Čokoláda s jahodovou plnkou – 2 450 kJ

Dôležitá je kvalita čokolády, kvalita stúpa s rastúcim podielom kakaa. Navyše výhodou je, že keď zainvestujete do drahšej čokolády, bude vám ľúto zjesť ju na posedenie. Aj preto kvalitné čokolády sú počas chudnutie prijateľnejšie ako lacné varianty.

Ani počas diéty nesmiete zabudnúť na pitný režim, denne by ste mali skonzumovať približne 3 litre tekutín. Najlepšou voľbou je čistá voda, nesýtené minerálky, alebo nenaladené čaje.

Čokoládová diéta nie je práve najzdravším spôsobom chudnutia, preto sa ju neodporúča držať dlhšie ako sedem dní. Prikazuje striktne jednoliatu stravu, v dôsledku čoho telo príde o dôležité minerály. Preto vás môžu zastihnúť migrény a menšie závraty.

Dokonca hlasí stop aj ovociu a zelenine, ak chudnete čokoládovo ani tieto nízko kalorické potraviny sa na vašom jedálničku nesmú objaviť.

Čokoládová diéta má však aj svoje svetlé stránky. Konečne môžete maškrtiť bez výčitiek a ešte k tomu stratíte nejaké kilogramy. Ak ju skĺbite so športovou aktivitou kilá budú odchádzať rýchlejšie..

Horšie je potom získanú líniu si udržať aj po ukončení diéty. Po nabehnutí na klasický jedálniček si osvojte zopár fit- trikov. Ovocie a zelenie sú nilen nízko-kaloricé ale pomáhajú s trávením, preto by malo byť súčasťou každodennej stravy. Výdatna porcia zeleninového šaláta sa hodí k hlavnému jedlu. Po takejto vitamínovej bombe nie je hriechom ani dať si malý sladký dezert. 

Pre Senior Portál napísala
Viera Pastorková

 



Diskuze

Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť, respektive zaregistrovať.

Na seznam článků

 
 
PRIHLÁSIŤ SA REGISTROVAŤ SA
Zvetsit pismo Vychozi velikost pisma Zmensit pismo
Přidejte se k nám na Facebooku Odporučiť známemu