Zdravé a pestré šaláty

Pošlite nám svoj recept Sdílet na Facebooku
18. 06. 2020
Šaláty poväčšine vnímame ako prílohu k jedlu alebo ich „hádžeme“ do kategórie niečo ľahké pod zub. Tieto zdravé a pestré zmesi ale môžu byť aj samostatnou zložkou nášho jedálnička.

Niečo pestré si dokážeme veľmi rýchlo predstaviť, hýri to farbami, rôznymi tvarmi a chuťami. Čo je zdravé? Tak toto sa nedá presne určiť, keďže ešte aj názory odborníkov sa líšia. Napriek tomu si myslím, že ak chcete pripraviť skutočne zdravý šalát, mali by ste sa vyhnúť tonám oleja a majonézy. Nahraďte ju radšej bielym jogurtom. Pri kuchtení vynechajte syr s vysokým obsahom tuku a vysokokalorickú zálievku. Naopak určite nezabudnite na akúkoľvek zeleninu a ovocie, orechy a semená. Dôležitý je zdroj bielkovín, napr. kuracie prsia, krevety, či ryby.

K šalátom môžete podávať hocijaký typ chlebu, pečiva alebo podomácki vyrobené slané rohlíčky.

Tipy na zdravé a pestré šaláty

Zdravé kura

Potrebujeme 200 g kuracích pŕs, 1 uhorku, 1 mrkvu, 1 rajčinu, 1 papriku, 1 zväzok rukoly, olivový olej, balzamikový ocot, soľ a korenie.

Kuracie prsia ogrilujeme. Zeleninu podľa fantázie nakrájame, pokvapkáme olejom a octom, ochutíme soľou a korením. Všetko naaranžujeme na tanier a podávame spolu s hriankami.

Svieži šalát

Suroviny: 300 g brokolice, 1 avokádo, 100 g hrášku, cukiňa, cibuľa, 3 natvrdo uvarené vajcia, soľ, vegeta, mleté čierne korenie, 1 lyžica octu, 1 lyžica citrónovej šťavy, 1 lyžica práškového cukru, 2 lyžice oleja.

Brokolicu uvaríme spolu s hráškom v slanej vode domäkka. Cukiňu nakrájame na kolieska, ochutíme vegetou a na oleji krátko opečieme. Cibuľu nakrájame na pásiky. Avokádo odkôstkujeme, olúpeme a nakrájame na plátky. V mise zmiešame brokolicu a hrášok s opečenou cuketou a avokádom. Prisypeme cibuľu a dochutíme octom, citrónovou šťavou, cukrom, soľou a korením

Jabĺčková pleseň

Potrebujete 300 g plesňového syru, tri jablká a hrsť orechov. Orechy posekáte na kúsky, pokrájate jablká a zmiešate spolu s nakrájaným syrom.

Všetky tieto šaláty sú nielen zdravé a pestré, ale aj nenáročné na prípravu. Prajem vám príjemnú prípravu a dobrú chuť!

Pre Senior Portál napísala
Lucia Benková

 


Diskuze

Ak chcete pridať komentár, musíte sa prihlásiť, respektive zaregistrovať.

Na seznam článků

 
 
PRIHLÁSIŤ SA REGISTROVAŤ SA
Zvetsit pismo Vychozi velikost pisma Zmensit pismo
Přidejte se k nám na Facebooku Odporučiť známemu